30 Ekim 2015 Cuma

LinuxCon Europe Konferansı


Bu yıl 5-7 Ekim tarihlerinde LinuxCon + CloudOpen + ELC Europe etkinliği İrlanda, Dablin'de düzenlendi. Ben bu sene LinuxCon'a ilk kez ve konuşmacı olarak katıldım ^_^.

Outreachy stajyerlerine çalıştıkları projenin konferanslarından birine katılmaları için etkinlik bileti + $500 burs veriyor. Bu şekilde stajyerlerin iş bulabilme ihtimali de artıyor. Ben de geçtiğimiz kış Outreachy'de stajyer olduğum için bu bursu almaya hak kazandım.

Mümkün olduğunca bu tür etkinliklere katılmaya çalışıyorum. Yeni ülkeler, yeni insanlar görmek gerçekten çok güzel. Hem bu sayede çevremi de genişletmiş oluyorum. Zaten onlar da yeni insanlar tanımaya, konuşmaya çok hevesli.

Bu yıl şöyle bir durum oldu. Linux Vakfı Diversity Scholarship adı altında konferansa katılım bileti vermeye başladı. Outreachy zaten konferansa ücretsiz katılım sağlıyordu ama Julia (Outreachy'de Linux Kernel koordinatörü), bu bursa başvurmamızı önerdi. Biz (stajyerler) de başvurduk ve alındık. İtiraf ediyorum, konuşma yapacağım için alınmayı bekliyordum. Bu sefer şaşırmadım :p

LinuxCon'un ilk günü kayıtlar 7.15'te başladı. Genelde insanlar geç gelseler de biz yeni olduğumuz için vaktinde etkinlik yerinde olduk :). Etkinlik Convention Centre Dublin 'de yapıldı. Orası geçen yıl Dublin'e gittiğimde ışıl ışıl olmasıyla ilgimi çeken yer. Bir sene sonra orada sunum yapacaksın deseler inş. cnm yha derdim :). CCD'nin harika ötesi fotoğrafına bakmak için bu linke tıklayabilirsiniz.

Etkinlikte Julia, Daniel ve Greg ile tanışma fırsatım oldu. Aynı zamanda stajyer olan arkadaşlarla da tanışmış oldum. Etkinliğin ilk akşamı konuşmacılar için düzenlenen yemeğe katıldım. Birkaç servis insanları götürmek için CCD'ye gelmişti. Bu sırada Torvalds gelip önüme oturdu. Tabi bende hafif bir taşikardi ;)

Torvalds servise geldiğinde hafif bir alkış olsa da yanımdaki çekirdek geliştiricileri çekingen gibi duruyorlardı. Bu nedenle ben de Torvalds ile konuşmadım ama Torvalds ile aynı servise binmişliğim var diye cv'me yazayım diyorum.

Konferansta Rik'le (stajdaki danışmanım) görüşmeyi ümit etmiştim. Etkinlik sabahı Rik'e seni göremedim, hangi sunumdasın diye yazdım. Senede 2-3 konferansa katılabildiğim için buna gelmedim dedi. Tabi o böyle diyince içime gnu oturdu :(. Muhtemelen Amerika'da daha fazla etkinlik oluyordur diye düşündüm.

Acaba Sarah Sharp gelmiş midir? diye düşünürken akşama doğru Sarah'nın bu yazısını gördüm. Sarah bilgisayar bilimlerinde birçok kadını destekleyip, cesaretlendirdi. Hala daha devam ediyor. Geçtiğimiz dönem Red Hat'in kadınlar için düzenlediği Açık Kaynak Ödülleri'ni kazanmıştı. Sarah'nın Linux çekirdeği camiasından ayrılması gerçekten üzücü ancak tüm bunlar bir yana, insanın hayatında yer verdiği şeylere bir noktadan sonra dur diyebilmesi bence çok güzel bir davranış.

Geçen yıl gönderdiğim yamalara cevap alamayınca, ilk Sarah'ya sormuştum :). Yanlış bir şey mi yapıyorum, neden kimse cevaplamıyor? diye. Linux çekirdeği merge window sürecinde bu yüzden yeni yama kabul etmiyorlar demişti. O zamanlar Linux çekirdeğinde çok yeniydim (hala çok yeniyim :|) , okuldaki son yılımdı. Alanında lider insanların kendilerini yeni başlayanlara bile konuşacak kadar yakın hissettirmesi gerçekten harika bir şey. Dilerim dünyada daha fazla böyle güzel insanlar var olur.

Bu konudan sonra etkinliğe geri dönelim :p. Etkinliğin ilk günü oldukça heyecanlı ve yorucu geçti. Zaten sabah altıda kalkmıştım (etkinlik 7.15te olunca) :).  İkinci gün üzerimdeki heyecanı, stresi atıp sanki ertesi gün sunum yapacak olan ben değilmişim rahatlığında günümü geçirdim. Genelde Linux çekirdeği ile ilgili sunumlara katıldım, bazı sunumlarda çok fazla bilmediğim anahtar kelime olduğundan anlamakta zorlandım :|. 2. gün SanDisk'in sponsorluğunda kadınlara özel öğle yemeği düzenlendi. Yemek sonrasında kadınların bilişim dünyasındaki yeri, geliştirici topluluklarda kadınların genelde kendini geriye çekmesinden bahsedildi. Günümüzde insanların hala ırkı, rengi, LGTB'ye dahil olmaları gibi sebeplerle dışlandıklarından konuşuldu.

Ben de bu yıl ilk kez 100 kişilik sunum salonlarında 1-2 kadın olmasının nasıl bir durum olduğunu görmüş oldum. Outreachy Linux çekirdeği camiasındaki kadın-erkek dengesini sağlamak için gerçekten çok güzel bir adım. Outreachy'de sadece Linux Vakfı yok elbette. Mozilla, WikiMedia, Xen ve daha fazlası için bknz: katılan organizasyonlar.

Etkinliğin 3. günü Outreachy panelinde sunum yaptık. İlk önce Julia Outreachy'nin genel amaçlarından, nasıl işlediğinden bahsetti. Bu yıl Hindistan'dan gelecek olan stajyer arkadaşlar katılamadılar. İrlanda, Hindistan için vize vermemiş. Nasıl olur insan gerçekten anlayamıyor ama ..

Sunumu dinlemeye gelen kitle beklediğim kadar kalabalık olmadı ama yine de stajyerler olarak heyecandan ölmek üzere sunum yapmış olabiliriz :).

LinuxCon deneyimim benim için yeni insanları tanıyarak, yeni bir şehir hatta yeni bir ülke, mutlu, heyecanlı günler demek oldu. Yapılan sunumların kalitesi zaten gerçekten son zirve. Katılınması itina ile tavsiye edilir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder