1 Şubat 2016 Pazartesi

Avrupa'nın En Büyük Etkinliklerinden: FOSDEM


Bu yıl ilk kez Fosdem'e katıldım. Fosdem; Ocak ayında, Brüksel'de düzenlenen, 5000'den fazla katılımcısı olan (etkinlikte dağıtılan kağıtta 8000 yazıyordu), Özgür Yazılım ve Açık Kaynak dünyasının en büyük etkinliklerinden biri.

Fosdem gidip görmeyi çok istediğim etkinliklerden biriydi. Hazır vizem varken Fosdem'e katılmak harika olurdu ve öyle de oldu. Aslında Fosdem'de kısa konuşmaya başvurup, burs alarak katılmak gibi bir planım vardı. Google ve Fosdem'in sayfalarında burs verdiklerine dair bir şey göremedim. O süreçte bu konuşma üzerinden burslardan bahsedildiğini gördüm. Bir süre bekledikten sonra, listeye burs vermek isteyen bildiğiniz başka şirketler var mı? Ben bulamadım. diye yazdım. Fosdem'de gönüllü olarak çalışan Emanuil Tolev yardımcı oldu. Episkey Limited şirketi olarak bu yıl bir kişiye burs vermek istiyoruz dedi. Sonra özelden bir konuşma başlatarak bursu hallettik. Üstelik burs oldukça dolgundu (725€) ve geri ödeme şeklinde değil, etkinlikten önce aldım. Brüksel'de Cuma-P.tesi kalmayı istemiştim ama cuma gecesi ve pazar akşamı şeklinde oldu. Olsundu, etkinlik harikaydı :).

Kısa konuşma başvurum kabul edildi ama ben iptal ettim. Çünkü Outreachy sayesinde tanıdığım birkaç çekirdek geliştiricisiyle görüşme planı vardı ve aynı gün iki heyecanı kaldıramazdım :). Zaten Brüksel'de nefes almaya vaktim kalmadan geçeceği için bu konuşmayı başka zamana erteledim.

İlk gün ben olay mahallini kavrayıp, planladığım kişilerle görüşünceye kadar öğlen oldu. Etkinlik Brüksel Üniversitesi, ULB Kampüs'ünde birkaç binaya yayılmıştı. Binalar arasındaki mesafe çok fazla değil ama peş peşe sunumlara farklı binalarda girmeye yetecek kadar da değil.
İlk gün sunumlara yetişemiyorum yha diye bir miktar homurdandım ancak akşama kadar aynı binada olmaktansa arada başka binalara giderken temiz havayı solumak çok mantıklı :).

Yemek için H binasının ara geçişinden gidilebilen bir kafe var. Sandviçler 3€ ve büyük, ton balıklı olan çok güzeldi. Bir de kampüsün içerisinde karavanlarda satılan sandviç, kızartma, waffle ile yeme ihtiyacını karşılamak da mümkün. Aynı zamanda veganlar için açılan ayrı bir karavan var.

K binası ana bina, Main Track'ler orada yapılıyor ve büyük organizasyonların çoğu orada stand açıyor. Standlardan bardak, atkı, stres topu, polar hırka, havlu, şemsiye, çanta .. ne koymuşlarsa satın alarak organizasyonlara bağışta bulunabilirsiniz. Ben bursum bol olduğundan dilediğimce aldım diye düşünürken, Arda tüm standları topladı :). Arda, Open Media odasında sunum yaptı. Ben yine mükemmel zamanlamamla kaçırdım. Aslında kaçırmadım, ben gittiğimde kapının üzerinde kocaman FULL yazıyordu. Bir de Tuna arguman.org hakkında konuşma yaptı.

Fosdem'e yakın zamanlarda yapılan Fosdem Fringe adında bir oluşum var, farklı organizasyonlar kendilerine özel etkinlik düzenliyorlar. Gülçin Yıldırım Fosdem PGDay'de sunum yaptı, biz öncesinden Fosdem'de görüşmeyi planlamıştık. İlk günün akşamı etkinliğe katılan birçok Türkle görüşme fırsatım oldu. Bu da fotoğrafımız:

Sadece bu kadar değildik, ikinci gün üniversiteden arkadaşlarımla buluştum. Şu an Kartaca'da çalışan ekip, toplanıp Fosdem'e gelmişler. Onlarla görüşme fırsatı bulmak harikaydı. İkinci gün aynı zamanda Emanuil ile görüştüm. Bana burs vermiş olmaktan çok mutlu olduklarını söyledi.

Bunlar da etkinlikten aldığım tişörtler. Suse'li olanın üzerine sanırım PostgreSQL çantasının rengi geçti :(. Etkinlik günleri oldukça yağışlıydı, benim bile rengim geçmiş olabilir :p.


Bu da gördüğünüz gibi Perl'ün devesi :).


Katıldığım sunumlar ise pek az ama çevremi genişlettiğim bir etkinlik olduğu için hiç sorun değil. Benim hazırladığım program kayınca, katılmak istediğim sunumlarda da kocaman FULL yazınca Main Track'tekileri dinlemeye karar verdim. Ian Murdock'un anısına bir konuşma vardı, uçağa yetişmek için pazar öğleden sonra olmadığımdan katılamadım. Konuşmaların kayıtları aynı zamanda burada tutuluyor. Eski arşivlere bakmak isterseniz de burası.

Girdiğim sunumlardan en beğendiklerim, Libreboot ve Embedded POSIX OS oldu. Gnu Guile'ı çok merak ediyordum, baştaki sunumlara girmeyince sonradan katılmak biraz balıklama oldu. Gnu Guile bir programlama dili ve Fosdem'de organizasyonlar kendilerine Dev Room'lar ayırabiliyorlar. Gnu Guile'ın da bir odası vardı :).

Rspamd'yi tanıtan arkadaş projenin adımlarını çok güzel açıklamıştı. Fark ettim de, en çok alt seviye yazılımlarla ilgili şeyler dinlediğimde mutlu oluyorum.

Bir de aklınızda bulunsun, Brüksel'de taksiler çok pahalı. Gece on birde binip, 20 dk ancak yol gittik ve 50€ verdim. Gündüz de çok fark etmedi, 42€ verdim. Sonra sordum, lüks taksiye mi bindim acaba neden bu kadar pahalı? Tüm taksiler aşağı yukarı aynıymış. Dublin'de hava alanına gitmek için Air Coach'lar var ve 7-10€ arası. Taksiyle giderseniz hava alanı o kadar uzak olmasına rağmen merkezden tutan miktar 20€. Söyleyeceklerim bu kadar :p.

Fosdem, ücretsiz katılınabilen bir etkinlik. Eğer anahtar imzalamaya katılmayacaksanız etkinlik öncesi kayıt tarzı bir şey yapmanız gerekmiyor.

K ve H binasında Fosdem tişörtlerinden alarak ya da almadan Fosdem'e 25€dan başlayarak bağışta bulunabilirsiniz. Bu güzel etkinliğin bu şekilde devam etmesini istiyorsak, şirketler ya da bireyler olarak destekleyelim.

3 yorum:

  1. Güzel bir yazı.Bilgilendirme için teşekkürler.Etkinlik öncesi de duyurularını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmeden önce günlükten değil ama sosyal ağlardan duyuruyorum genelde.

      Sil