28 Ocak 2013 Pazartesi

Akademik Bilişim 2013

Bu yıl Akademik Bilişim Konferans öncesi yapılan 4 gün süren android kursuna katıldım. Eğitimlere katılan arkadaşların seçtikleri kursla ilgili bilgisayarlarına gerekli programları yüklemiş olarak katılmaları gerekiyor. Kalacak yer ise gayet kolay sağlanıyor, KYK için başvuru yaparsanız orada kalma imkanınız var, ya da ab2013 sitesinde kalacak mekan önerileri bulunuyor.
4 günlük eğitim süreci gayet verimli geçti. Ben daha önce hiç android programlama ile ilgilenmemiştim. Açıkçası çok karışık ve zor olduğunu düşünüyordum, gene de düşüncem "nedir ki çok kolaymış" yerine "çalışılsa yapılır, o kadar zor değilmiş" oldu. Ama android ile yazılım geliştirmeye o kadar da sıcak bakamadım ne yazık ki. Java ile kodlanıyor çünkü :( Java'nın yazımı bana çok uzun geliyor açıkçası. O kodlar uzadıkça ömrüm geçiyormuş gibi hissediyorum. Aynı  zamanda kodlarken bir telefon için yazıldığının da düşünülmesi gerekli demişti eğitim veren arkadaşlar. Yazılım telefonun ısınmasına ya da bataryasının çok harcanmasına çok fazla olanak vermemeli gibi özellikler belirtmişlerdi. Sınıftan bir arkadaşım ise Yazılım için özgür araçlar eğitimine katıldı. O da gayet memmun kalmış. Ben de önümüzdeki yıl ona benzer bir eğitime katılmayı düşünüyorum. Netice şu ki gayet güzel ve keyifli bir etkinlik oldu :)

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Java sevmeyen biri olarak Anrdoid için phonegap projesine bakmanızı öneririm. Kendi build servisi sayesinde hiç java bilmeden, hatta bilgisayara java ortamı eclipse falan kurmadan Android uygulaması geliştirebiliyorsunuz, aynı uygulama iphone'da da çalışıyor. Bu şekilde basit bir uygulamayı python ve javascript kullanarak yazdım ve google playstore ve apple appstore ortamlarına gönderebildim. Eğer oyun vb. değil de bir yerlerden veri çekip gösteren türde bir uygulama olacaksa java ile kasmaya gerek yok.

    YanıtlaSil