29 Ocak 2013 Salı

Webkit, Gtk & Ruby

Bu ara Ruby ile kodlamaya geri döndüm. Yaptığım uygulamada bir html sayfasını pencerede görüntülemem gerekti. Bunun için webkit kullandım. Webkit kurulumunda biraz problem oluştu. Normalde "gem install gtk-webkit-ruby" şeklinde kurabilmemiz gerekir. Ancak benim aldığım hata şu şekilde oldu:
Building native extensions.  This could take a while...
ERROR:  Error installing gtk-webkit-ruby:
        ERROR: Failed to build gem native extension.

        /usr/bin/ruby1.9.1 extconf.rb 
Hatayı nette aradım ancak çözüm bulamadım. Bazı yerlerde şu kütüphaneler eksiktir yazıyordu ancak ben hepsini kurmuştum. Sonra Ruby ile ilgili bir forumda bu sorunu belirttim. Forumdan ilk aldığım cevap eksik kütüphaneler vardır oldu. Ama gereken ek araçları kurmuştum. Sonra kullandığım dağıtım, Ruby sürümü, mkmf.log dosyası gibi ek bilgiler verdim. Aslında mkmf.log dosyasına ben de bakmıştım ama içeriği bana hatayı çözecek kadar anlamlı gelmemişti. Sonra forumdan
 gem install -v 0.005 gtk-webkit-ruby 
şeklinde kurmamı istediler. Dedikleri gibi yaptığımda kurulum gerçekleşti. Aslında teşekkür ederken içimden "\0/" ifadesi koymak geçmedi değil :) Webkit kullanımı ise şu şekilde:

webview = WebKit::WebView.new
content = "<html><head>Foo</head><body></body></html>"
webview.load_string(content,"text/html", "UTF-8", "file://home")
window.add(webview)

Normalde bir çok yerde "load_string" methodu "load_html_string" şeklinde geçiyor. Ama o şekilde kullandığımda bu isimde bir method yok hatası aldım. Sonra sadece bir yerde Github'daki bir  kodun içinde load_string şeklinde kullanıldığını gördüm. Benden sonraki arkadaşlar bu kadar aramasınlar diye anlatma ihtiyacı duydum. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder