15 Nisan 2013 Pazartesi

Nagios CouchBase Kimlik Doğrulama Eklentisi

Geçen cuma biten sınav haftam ardından hafta sonu NoSql, CouchBase gibi kavramlara baktım. Daha öncesinde çok az bilgim olan bu konulara hakkında yazılmış bloglar okudum. Sonrasında Couchbase kurulumu yaptım. Aslında Couchbase'i kendi yerelimde kurup deneyecektim. Ama benim makinem kaldırmadı. 4 gb ram gerekli, şu gerekli, bu gerekli dediği için kurulumu kesmek zorunda kaldım. Sonrasında daha yeterli başka bir makine üzerinde kurulum yapıp kendi bilgisayarımdan uzaktaki makineye bağlandım.

Couchbase kullanımını öğrenmek için Couchbase'in kendi sitesinden faydalandım. Orada bir çok şey anlatılıyor zaten. Hafta sonu Kaan webten kullanımı nasıl ve Rest Api nasıl gibi kavramlara baksan yeterli olur demişti. Burada anlatılanlar oldukça uzun çünkü hepsini 1 günde kavramam zor olabilirdi :)

Okuduğum kavramlar arasında temel olanlar cluster ve buckettı. Belgede cluster diyerek bahsettiği üzerinde Couchbase'in çalıştığı her bir makine, bucket ise bu makineler üzerinde oluşturulmuş olan veri tabanı. Couchbase'de veriler json belgeler olarak veri tabanında saklanır ve her json belgesi diğer belgeleri değiştirmeye ihtiyaç duymadan içeriği değiştirilebilir. Zaten Couchbase'i hızlı kılan özelliklerden biri bu.

Hafta sonu Couchbase'de kimlik kanıtlaması yapan bir nagios eklentisi yazdım. Nagios eklentisi yazarken Python ile yazıyorsak optparse adında bir kütüphane ile parametre alarak çalışan kodlar yazabileceğimizi bu yazımda belirtmiştim.

Kimlik kanıtlamasını kısmını ise rest api ile http isteği göndererek yapıyoruz. Bu isteklere karşılık dönen durum kodlarının ne anlama geldiği ise burada belirtilmiş. Ben de bu eklentiyi yazarken "import requests" diyerek http isteklerini gönderebilmem için olan kütüphaneyi import ettim. Sonrasında
r = requests.get("http://ip_adress/pools", auth=("username", "password"))
print r.status_code

şeklinde kullanıcı adı ve parola göndererek sistemde kimlik kanıtlaması yapıldığında 200, yapılmazsa 401 kodu döndüren bir eklenti yazmış oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder