4 Aralık 2012 Salı

İngilizce Önemli

Merhabalar, yazının başlığından da anlaşıldığı gibi biraz İngilizce ve faidelerinden bahsetmek istedim. Aslında günümüzde İngilizce bilmek çok da ayrıcalık sayılımıyor. Ama biz nasıl yapıp ediyorsak okullarda bu kadar yıl "i go to school" dan fazla bir şey öğrenemiyoruz.

Benim şuan lisansta okuduğum bölümde de İngilizce bilmek ciddi anlamda önemli. Çünkü Türkçe kaynak sıkıntısı oluyor. Bu derslerde bir şekilde geçiştirilmiş olsa bile bilişim sektörünün kalbi Türkçe ile atmıyor ne yazık ki. Okulda gördüğümüz derslerde bu yıla kadar(3. sınıf) hocalar pek dilin üzerinde durmamışlardı açıkçası ya da ben öyle gördüm. Ben de 1. sınıfın 2. dönemindeyken(bilgi işlem sayesinde) yuh her şey İngilizce yahu demiştim. Benim dilim çok kötüydü gerçi hala çok iyi değil. Ama en azından bilmediğim bir konuyu okuduğumda anlayabiliyorum şuan, tabi bu okuduğum konunun ağırlığına ve kitabın dili kullanımına göre değişebiliyor.

Tavsiyem açıkçası çalışmaktan başka bir şey değil :) Eğer düz liseyseniz(benim gibi) önce bir sürü kelime ezberlemek gerekli ben 1'in yazında öyle yapmıştım. Kelime ezberleme kartlarınında etkili olacağını düşünüyorum. Ama yazarakta kelimenin tam yazımını öğrenmeniz için çok etkili olur bence. Kelime ezberleme işlemi tabiki sözlükten bakarak hangi kelimeler varmış şeklinde değil de bir şeyler okumaya çalışırken karşımıza çıkan bilmediğimiz kelimeleri not alarak olmalı diye düşünüyorum. Biraz dil bilgisi kuralı da bilsek iyi olur hani. Onun için çok özet olmayan ama anlatırken de baymayan içinde bir çok dil bilgisi kuralı özelliği barındıran kitaplar var. Ben bu yaz bir tane almıştım. Takılınca oradan bakıyorum iyi oluyor. 1'den beri yazları 2 aylık falan kurslara gidiyorum. Çok yardımcı oluyor diyemem ama en azından insan kelimeleri unutmuyor. Okunuşları öğreniyor. Hem bütün yaz evde otursam ne yapacağım zaten. Yabancı müzik dinlemek bence çok etkili oluyor. Eğer müziğin sözlerini bir yerlerden okuyup bilmediğiniz kelimelerin anlamlarına bakıyorsanız tabi.

Bunu bizim okul için(COMU) söylüyorum belki 2. sınıfta  ya da sonraki yıllarda çok mümkün olmuyor(biraz sınavlar biraz da kaytarmaktan) ama 1 olsam daha fazla İngilizce çalışırdım. İngilizce çalışmak çok sıkıcı biliyorum :( Ama her şey sıkıcıya konuyu bağlamadan :) 1. sinif olan arkadaşlara tavsiyem daha fazla İngilizce :)

2 yorum:

  1. "Biraz dil bilgisi kuralı da bilsek iyi olur hani."
    ...
    "yazarakta"

    fail.

    yine de sonuna kadar okudum. sitenin bir yerlerine çanakkale onsekiz mart üniversitesi bilgisayar mühendisliği yazarsan bölüme kaydolduğunda internette arayan arkadaşlar belki burayla karşılaşır, güzel olur.

    YanıtlaSil
  2. özellikle ileri düzey konularda artık akademisyenlerin yazdığı makaleleri okumak zorunda olduğunuzda ne yazikki "orta seviye" ingilizceniz bile yetmiyecektir ne yazikki.

    YanıtlaSil