1 Mayıs 2013 Çarşamba

Muğla Özgür Yazılım Semineri

Geçen hafta cuma günü Muğla'ya özgür yazılım semineri için gittik. Seminerin ana konusunu "Özgür yazılım projelerine nasıl katılabilir ve nasıl kendinizi yetiştirebilirsiniz?" olarak belirlemiştik. Seminerde Necdet hoca özgür yazılım felsefesinden bahsetti. Ahmet, Serhat ve ben de projelere nasıl katkı verilebileceğinden, özgür yazılımda hangi imkanların sunulduğundan bahsettik. Projelere katkı verme konusunda kendi deneyimlerimizden bahsedeceğimiz için anlatması biraz daha rahat oldu benim için. Konuşma yaptığım ilk seminer olduğu için oldukça heyecanlıydım. Genelde yüksek sesle konuşan biri olmadığımdan konuşma sırasında insanlar ne dediğimi duymazlar, anlatmak istediğimi anlatamam gibi olası durumlardan korkmadım değil :) Ama neyseki hiç böyle olmadı, anlatırken insanlara baygınlık geçirtmeden anlatabildim :) En çok korktuğum şeylerden biri sıkıcı bir şekilde anlatmaktı çünkü. Ahmet ve Serhat sunum konusunda geçen yıldan tecrübeli olduklarından onlar benden daha sakinlerdi.





Muğla'da Enis hoca ve Esra'nın misafiri olduk :)  Enis hoca bizi çok güzel bir şekilde ağırladı. Seminerden sonraki gün Muğla'da bir kaç yer gezdik. Kahvaltı için gittiğimiz yerlerdeki her şey çok doğaldı, bu yüzden midem (reflüden dolayı) fazla zorlanmadı :) Eski Muğla dedikleri bir semti de gezdik en çok orayı beğendim. Kurtuluş savaşı dönemine çok ilgiliyim, Eski Muğla'daki evler aynı öyleydi. O yüzden Eski Muğla'yı çok beğendim.

Muğla'daki seminer bu biraz yorucu ve bolca heyecanlı bir şekilde sonlandı benim için. Umarım herkes için faydalı olmuştur :)


3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. İyi ki geldiniz, oldukça yararlı bir çalıştay oldu. Umarım enerjimiz hiç eksilmez ve her sene devamını getiririz.

    YanıtlaSil
  3. Geldiginiz icin, calismalariniz icin, guzel semineriniz icin hem degerli hocalarimiza hem de sizlere cok tesekkurler. Enis hocanin soyledigi gibi bu ilk olsun bundan sonra her sene tekrar edelim. Basarilarinizin devamini dilerim...

    YanıtlaSil