31 Mart 2013 Pazar

Couchbase Nagios Plugin

Yakından Eğitim projelerinden Couchbase Nagios Plugin'e başvuru yaptım. Başvuru sürecinde yapmamız gerekenler burada belirtilmişti. Ben de cv'mi ve gereken soruları yanıtlayıp başvuru mailimi gönderdim. Bir zaman sonra başvuru sonuçları açıklandı. Kabul edildiğimi öğrendim.

Projeye başvuru nedenim aslında Necdet hoca önermişti Nagios Plugin'e başvurmamı. Eğer severek yapmayacağın bir iş olacaksa başvurma dedi. Twitterdaki tweetleri gözümde canlandırabiliyorum demişti :) Kaan'la çalışmak benle çalışmaktan daha eğlencelidir diye de belirtmişti (aslında Necdet hocayla çalışmak da çok eğlenceli bence). Ben birkaç akşam proje nasılmış, bu süreçte neler öğrenmem gerekecek diye bir kaç belge baktım. Çünkü NoSql'in sadece adını duymuştum daha önce kullanmadım. Sonrasında aklıma yatınca başvurmaya karar verdim. Aslında genelde bir işe başlarken seçme nedenlerim içinde bilmediğim şeyler olsun ve sıkılarak yapmayayım oluyor. Başvuru sorularını yanıtlarken de belirtmiştim bilmediğim işler ufkumu açıyor, bu şekilde ne üzerinde çalışmak isteyeceğim hakkında görüş alanımı genişletmeye çalışıyorum diye.

Projelerde çabuk sıkılma gibi bir eksi yanımda vardı eskiden ama artık daha geç sıkılıyorum bir iş uzarsa. Zaten yazılımda da yaptım bitti şeklinde değilde hep geliştirme ve bakım isteyen işler oluyor. Nagios Plugin'de de bu şekilde. Başvuru yapmadan önce okuduğum yazıda da proje bittikten sonra projenin gelişimine devam edilmesi gerektiği belirtilmişti. Başvuru yaptıktan sonra kimin seçileceği henüz belli değilken danışmanıma mail attım nelere bakmam faydalı olur konusunda. Kabul edilmek için danışmanlar genelde başvuru sürecinde başvuranlardan projeyle ilgili bir şeyler yapmasını istiyorlar. Danışmanım Nagios'u kur, çalıştır bak demişti. Bunun için belge önerdi bunları okuyabilirsin diye, ben de ek bir kaç yerden daha okumuştum, sonra kurup çalıştırdım. Kurulumla ilgili blog yazmamı istemişti. Bir kaç gün sonrasında zaten başvuru sonuçları açıklandı. Kabul edilmesem bile Nagios'un nasıl kurulup çalıştırıldığı hakkında bilgi edinmiş olacaktım.

Önümüzdeki 2 aylık süreçte projeyi geliştiriyor olacağım. Ayrıca her hafta freenode #yakından eğitim kanalında projelerin durumu hakkında konuşuyoruz. Ben de proje üzerinde bir şeyler yaptıkça, danışmanımın yönlendirmesi ile bu konuda yazmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder