30 Mart 2013 Cumartesi

Sistemi Single User Modda Açma

Bu dönemin başlarında minik bilgisayarıma Fedora kurmuştum. Miniği çok az kullanıyorum.  Bir zaman sonra bilgisayarı tekrar açınca buna chrome kursam da firefox kullanmasam dedim. Baktım ki kendime sudo yetkileri vermemişim ve root parolamı da hatırlamıyorum.

 Bu yüzden bilgisayarı single user modunda açma gereği duydum. Bunu geçen yaz nette bir şeyler okurken single user modda başlatınca root yetkileri direkt veriliyormuş şeklinde okumuştum. Aslında single user mod, init 1 seviyesi oluyor. Bu seviyede herhangi bir ağ bağlantısı ve grafik ekran olmadan sistemi kullanıyorsunuz. 

Sistemi single user mod seviyesinde açmak için grub ekranından Fedora seçiliyken 'e' tuşuna bastım. Zaten açılış ekranında alt kısımda da 'e', 'c' gibi seçenekler belirtilmiş. Sonra çekirdeğin bulunduğu satırın en sonuna (vmlinuz ile başlayan satır) '1' yazdım. ctrl+x ile çıkış yapıp, sistem başladğında root yetkilerime kavuşmuştum :)


Daha sonra ekrana gelen root yetkileri verilmiş konsolda 'passwd' komutuyla root parolamı değiştirmiş oldum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder