2 Aralık 2013 Pazartesi

Watchdog İle Bildirim Alma

Bu yıl bitirme projemin bir kısmında watchdog kullandım. Watchdog ile makinemizde meydana gelen çeşitli değişiklikleri izleyebiliriz. Ben sadece dosyalar üzerindeki değişiklikleri izlemek için Pyhon modülünü kullandım.

Benim düşüncem Watchdog'un kullanıma hazır denilebilmesi için eksikleri var. Çünkü dosyalar üzerindeki değişiklikleri izleme işlemini Watchdog'u başka bir yazılım ile bütünleştirerek yapmak çok sağlıklı değil. Örneğin, eğer var olan bir dosyayı değiştiriyorsak o dosya için sırasıyla "Silindi, Oluşturuldu, Değiştirildi" bilgisini döndürüyor  (editörden bağımsız olarak) . Oysa tek döndürmesi gereken bilgi "Değiştirildi" olmalı. Aynı zamanda dosya taşıma işleminde, eğer izlemediğimiz bir yerden dosyayı izlediğimiz alana taşıyorsak "Oluşturuldu" ya da "Taşındı" bilgisini döndüremiyor. 

Burada Watchdog için istenen özellikler, hatalar listelenmiş. Belki dönem içerisinde bende kaynak kodu incelerim. Benim yukarıda bahsettiğim eksikliklerin bir kısmı için Github'a yama gönderilmiş. Ancak ben yamaları koda eklediğimde doğru çalışmadı.

Bu yılki projemde Watchdog'u kullanmam dışında, Necdet hoca "/etc"yi izleyip orada meydana gelen değişiklikleri e-posta gönderen bir betik yazmamı istedi. Bunun için yazdığım kodda oldukça kısa. Buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder