28 Kasım 2013 Perşembe

Özgür Web Teknolojileri Günleri 2013

Geçen hafta sonu Yeditepe Üniversitesi'nde Özgür Web Teknolojileri Günleri etkinliği yapıldı. Çömü'den Necdet hoca ve Aybüke ile katıldık. Bu yıl etkinlik sınav zamanına denk geldiğinden bizim üniversiteden sadece Aybüke ve ben katılabildik. 1. ve 3. sınıfların sınavları hafta sonuna kadar sürdü. Tabi Çömü'lü mezunlardan da bir sürü gelen vardı :)

Bu yıl genel konu "Ölçeklenebilirlik" üzerineydi. Aybüke ve ben aynı zamanda konuşmacı olarak katılmıştık. Ben geçen dönem Kaan ile çalıştığım projeden, Nagios, Couchbase, eklenti yazımı gibi konulardan bahsettim. Aybüke yazın stajı Kaan'ın yanında yaptı. Staj sırasında yazdığı haproxy-tools'dan bahsetti.

Bu yaptığım 2. konuşma olması ile birlikte bu sefer daha fazla heyecanlandım. İlki Muğla'daydı. Orada genelde dinleyiciler öğrencilerden oluştuğu için daha rahattım, çünkü ben de öğrenciyim. Sunum öncesi Doruk Fişek tavsiyelerde bulundu ama sunumu izlediğimde fark ettim ki, pek uygulamamışım :) Bir sonraki sunumumda muhtemelen daha rahat konuşurum diye düşünüyorum.

Dinlediğim sunumlardan en çok Gökhan'ın konuşmasını beğendim. Sunum başlığı "Ölçeklenebilir Web Mimarisi"ydi. Gökhan, Çömü'den mezun. Ben 1. sınıftayken, o 4. sınıftı ve ÇOMaK projesinde çalışıyordu. Sunumda oldukça güzel ve eğlenceli anlattı.

Etkinliğin 2. günü mezun olan üst dönemlerle toplanıp, görüşme fırsatım oldu. Ben çalışma hayatıyla ilgili merak ettiklerimi sordum. Mezuniyet sonrası için düşüncelerim biraz değişti. Aslında bu dönem başında Necdet hoca mezuniyet sonrası için aynı şeyleri önermişti.

Son olarak etkinlik hediyesi tişörtü çok beğendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder