6 Haziran 2013 Perşembe

Yakından Eğitim Projemde Son Durum

Üzerinde çalıştığım Yakından Eğitim projesi olan Couchbase'i Nagios üzerinden izlemek için yaptığım eklentide geçen haftadan bu yana eksiklerin büyük kısmını kapattım. Sınav haftam nedeniyle danışmanımdan izin almıştım. Zaten final dönemi sıkıştırdığından 10 gün daha proje bitirme süresi uzatıldı.

Eklentiyi ilk şuan master dalında bulunan haliyle yayınlamıştım. Ordaki hali sorguyu sadece düğüm (node) seviyesinde yapıyordu ve Couchbase üzerindeki daha az özelliği kontrol ediyordu. Bu hafta githubda yapmam gereken bulabildiğim özellikleri ekledim. Ayrıca Rest Api kullanarak sorguları küme (cluster) seviyesinde yapılmasını da sağladım. Deb ve Rpm paketleri için bir alt yapı hazırlayıp, proje Readme'sini oldukça genişlettim. Eklenti web arayüzünden kullanılabildiği çıktılar konsolda ekranada dökülebildiği için "--help" ile çalıştırıldığında parametrelerinin açıklamasının görülmesini sağladım ve bir de uygulama için man sayfası hazırladım. En son dün kodu PEP 8 ile uyumlu hale getirdim.

Aslında projenin devel dalındaki hali bile şuan alınıp kullanılabilir durumda. Hatta bu hafta master ve devel dallarındaki halini alıp deneye bir kaç arkadaş projeye yönelik geri bildirimde bulundu.  Oldukça mutlu oldum bu duruma. Projeyi buradan alıp deneyebilirsiniz hata bildirimi, özellik ekleme gibi geri bildirimlerde bulunulursa da oldukça mutlu olurum :)

2 yorum:

  1. Tebrik ederim, yeni eklenti için.

    Biraz geç tabii ama sadece bir sorum var. Şimdi siz python ustasınız. O zaman neden shinken kullanmadığınız sizin proje için ?

    http://www.shinken-monitoring.org/

    (Kusura bakmayın benim türkçe çok kötü, türk değlim yabancıyım).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce sistem izlemesi yapan bir araç kullanmadım. Projemde de uygulanması gereken nagios üzerineydi. Bu yüzden Nagios kullandım.

      Sil